A minap, haladok Csepel felé a II. Rákoczi Ferenc úton lakott területen kívül. Elöttem egy S×××ki a mi autónk, nem ez a lényeg. Benne Szabájos János úr. Haladás 40Km/h a megengedett 70km/h-val szemben. De az legalább állandó mint a pí 3,14. Szal, mondjuk úgy hogy halad Szabájos úr, Látszólag nem kapkod, de ennél a “sebességnél”, nappali látásviszonyoknál, száraz jó minőségű aszfalton, egyenes úton, úgy hogy stílusából adódóan elötte senki nincs, nem is kell idegeskednie, a veszély nulla közeli értéket mutat. Mindezért vagy ennek segítségével, ő tud arra figyelni, hogy a baloldali kerekei a kocsijának, a felező szaggatott vonalon legyen, nehogy valaki elréhesse önerőből mögüle az akár 50km/h vagy ne adj isten a 70km/h sebességet. Pld előzzön. Lehet, hogy ő ezt a kifejezést nem is ismeri, de hogy láthatóan nem támogatja az biztos. Tehát idomít! Idővel bekövetkezik, amitől rettegett. Eleveszti vezető pozicióját és ezzel hatalmát is, a sáv megduplázódik. Sok karanténos 2-esbe guruló autós már már abban élt a sor végén, hogy dugó van fogalmi akadály stb, de nem ő Szabájos úr volt, ami mindenkinek kiderült, mikor elsuhant mellette 50-el vagy 70-el. Valamiért úgy éreztem, ha a dudaszó lehetne beszéd is 18-as karika kéne a szituációra. Végre én is meglátom a nagy okítót. Nekem jobbról érek mellé és amit látok borzalom, a kép a következő. Vizuálisok előnyben:-)
Egy 50es éveiben járó őszes úr pajesszal, prémkucsmában, de nem parasztos csak ugy hagyományosnak mondanám, a kormányt ahogy kell 10óra 10percnél fogva préselve úgy hogy a kézfeje el van fehéredve a szorítástól, álló helyzetben is. A kormány és a mellkasa közé a keze feje nem fért volna be, ha pld a nagykabátot, amiben ült szerette volna kigombolni. Autóklubbra emlékezetető autós kesztyű, bizos ami biztos nehogy egy hirtelen óvatlan 45km/h-ba szökkenő sebességemelkedésnél egyenes úton, megcsússzon a kéz a kormányon a nagy februári melegben. Biztonsági őv olyan szinten hálózta be a kabátos testét, a mi emberünknek, hogy ha az fehér szinű lenne már kimentették volna a pirosnál, mert azt hiszik teljes testkötésben kezdett neki vezetni, mikor elmenekült egy klinikáról. Ez idáig rendben is van, mert ő Szabájos jános! A piros lámpának vége, indulok, azért használtam azt a kifejezést, hogy induLOK, mert ő még most engedi ki a kéziféket. Tehát elrajtolok mint egy MC Stradale-t (GranTurismo 2011). ami 450 lóerőt teljesít és 300 km/h feletti végsebességet tud. Na és akkor látom a lényeget Szabájos jános úr elinduláskor nem kapcsolt tompított fényszórót!!! Nem mertem neki szólni, jelezni, nehogy a dunába öljemagát, jobb így neki! Amúgy ma meg már azt gondolom nem is tudott volna oldalüvegen kinézni, előre néz csak, meg hát minek neki lámpa, ennél a sebességnél ki tud szabadulni a biztonsági őv hálójából menet közben előre sétálhat és elemlámpával megvilágítja az utat, így a látni kifejezés rendben. A látszani meg nyilván rendben, hisza ki őt nem veszi észre, az elötte volt:-) Viszont akkor ő úgy hal meg, hogy ő Szabályos János, aki mindíg minden körülmények közt mindent betart és igyekszik betartatni. Viszont tv.-t nem néz vagy nem ér haza a műsorzásársa, mert ha hazaérne ismerné a szlogent “látni és látszani”!
na, Szabájos úr, akkor itt van ez mert azért szó nélkül nem mehetek el emellett
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól 44. § (8):
“Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”